Over de inhoud

! Dit blog is ingedeeld in "projecten" en niet per aanmaakdatum zoals de meeste Blogger blogs. Ieder blog pas ik aan bij iedere vordering. Bijvoorbeeld onder het blog "huiskamer" is de huiskamer vanaf de eerste start tot de laatste toevoeging te zien en onder "de miniaturen" voeg ik iedere nieuwe aanwinst toe. Helaas bij Blogger wordt er wel gearchiveerd op data, dit is niet aan te passen. Klik op blogarchief en de projecten worden zichtbaar per maand waarin het project is gestart.

Onderaan deze pagina is een lijst met de winkels waar ik de miniaturen heb aangeschaft.

De "dry build"

Ik ben een heel gelukkig mens! Vandaag mijn Mountfield van mijn ouders gekregen.
Ik ben ze zo dankbaar!


Twee dozen, een kleine en een grote waarvan de grootste niet te tillen is! In de kleine doos zitten twee nog kleinere dozen met de ramen, deuren, kozijnen, schoorsteen, trapleuningen en nog veel meer klein werk. In de grote doos zitten alle muren en daken. Prachtige zware kwaliteit en zeer nauwkeurig uitgezaagd. 




Eenmaal alles in de kleine doos bewonderd en gecontroleerd te hebben, ben ik de planken van de grote doos gaan uitpakken en begonnen aan de "dry build". Geweldig om iets waar je maanden van hebt gedroomd overeind te zien komen! Ik heb alle planken genummerd, kamers toebedeeld en beschreven welke kamer, bij welke plank hoort. Dat zal het behangen een stuk makkelijker maken.  






Zo doende kom je op voldoende ideeën. Ik denk dat ik van die mooie Franse deuren laat komen tussen de eet- en huiskamer. Ik maak de opening tussen de eetkamer en de keuken dicht. Mooier in mijn optiek maar de keuken is al vrij klein en zo creëer je toch meer muurruimte op een kast tegen aan te plaatsen bijvoorbeeld. Ik denk dat ik ook een extra raam in de keuken creëer en van de raamopening die reeds aanwezig is een buitendeur maak. De zolder krijgt een vlizotrap in de toekomst en ik denk ook dat ik een aparte kamer op zolder maak als rommelhok en de rest van de zolder als hobbyruimte indeel. Ik zal dan waarschijnlijk ook een dakkapel gaan plaatsen in de toekomst. Alleen nog uitdokteren hoe ik dat ga realiseren. 




Voldoende ideeën en ontzettend zin om verder te gaan! Binnenkort maar beginnen met de aller eerste basis; het verven en beitsen van alle deuren en raamkozijnen. 

1 opmerking:

Lijst met winkels

  • http://www.aatoukes.nl/
  • http://www.wam-miniaturen.com
  • https://www.etsy.com/nl/shop/LDelaney
  • http://kentsmini.com/site/
  • http://www.winkelplein.nl/freubellientjes-webshop/